Sűrű az élete Kepes Andrásnak. Hat gyermeke és négy unokája van, főiskolán tanít és könyveket ír. Azonnal igent mondott arra a felkérésre, hogy ő legyen a Nyelvvel-lélekkel program arca.

- Szeretném, ha sokkal többen beszélnének hazánkban idegen nyelveket, ismernének más kultúrákat. Különösen fontos ez a világ eme fertályán, hiszen annyiféle kultúra vonult itt át a történelem során. Nekem szerencsém volt, a szüleim munkája révén sokat utaztam, később több külföldi ösztöndíjat is elnyertem, így a nyelvtanulás adott volt - mondja Kepes András, aki szerint egy idegen nyelvet nem pusztán a szókincsét tekintve, hanem a gesztusaitól kezdve a gyökeréig kell megismerni.

 Ha mindezekbe nem látunk bele, akkor nem is beszélhetjük igazán jól az adott nyelvet. Például egyszer interjút készítettem egy dél-amerikai származású színésszel. Angolul kezdtünk el beszélgetni, de éreztem rajta, hogy nagyon merev és feszélyezett, ekkor gondoltam egyet és átváltottam spanyolra. Onnantól kezdve kinyílt, kivirult, rögtön tegeződni kezdtünk, és egy egészen másfajta interjú született a beszélgetésből azáltal, hogy az anyanyelvén fejezhette ki magát. Úgy gondolom, hogy sokféle egyéniségünket csalogathatjuk elő, ha különböző nyelveket és kultúrákat ismerünk. És emellett a nyelv az, ami összekapcsolja a világot - vélekedik Kepes András.

Forrás: STOP/Családi Lap

A bejegyzés trackback címe:

https://kepesandras.blog.hu/api/trackback/id/tr764790263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása